barnfotografering i dagsljusstudio

 
 
 
Idag fotade jag en glad och underbart söt liten flicka som precis tagit sina första steg! Då min studio är långt ifrån presentabel just nu så använde jag vårt sovrum här hemma så som jag gjort så många gånger förut. Satte upp de vita, skira gardinerna och la på det vackra överkastet. Det ÄR verkligen en underbar dagsljusstudio när ljuset flödar in där som det gjorde denna soliga dag! Perfekt indirekt dagsljus. Och lilla Hilda var så lätt att roa; några pärlhalsband räckte långt! Det var en fröjd att fota :-)
 
För övrigt är jag rätt så utpumpad just nu, fysiskt. Renoveringen av studion är i full gång och det är slitigt! Mycket som ska göras! Väggarna var i väldigt dåligt skick (ojämna och nötta och fula...) och tidigare målning av stället var minst sagt slarvig. Jag har tur som har fått (och får, än är vi inte klara!) hjälp av mina närmaste! Vi har kämpat hårt de senaste dagarna! Min gå-och-stå-pott är slut för länge sedan... Men det är så grymt roligt att se stället - mitt ställe! - sakta komma till sin rätt :-) Nästa vecka är det inredning! Yey!
 
Ha det gott! 
Kommentarer
Lizzan

Oh vad spännande och skoj med renovering av sin alldeles egna studio! Förstår att det är slitigt men tänk så fint det kommer bli när det är klart :)

Svar: Ja, det ska bli underbart! Jag är snart redo att ta dit alla fotoprops, blixtar och småpynt och då kommer det verkligen att kännas skönt i hjärtat! :-D
Helena Petersson

2015-02-28 - 08:29:22 / URL: http://lizzans.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar