en dag i solen

 


Vilken underbar dag det har varit! Spenderade en stor del av den tillsammans med denna lilla tös och hennes mamma. Jag fick äran att vara med första gången som lillflickan smakade sand! Wow, liksom! :-)

Tiden går så snabbt när man är liten. Sist jag såg henne var hon tre månader och låg hon och sparkade med benen i luften ute på våran balkong. Så här såg hon ut då. Fotade henne första gången redan innan hon kom till världen... och just de bilder är några av mina absoluta favoriter genom tiderna. Nyfiken kan titta här! 




MUMS!


Mötte upp med Erik lite senare och tog en god bagel. Som vanligt blev det mest han som fotade mig... men några bilder på honom fick jag också :-)


Hm... det här ser knasigt ut... bilderna ser HELT annorlunda ut i mitt Lightroom... mycket mera färgglada och naturliga - här ser de ju mycket mattare och gråare ut... Erik ser nästan grön ut!!! Det är konstigt, något fel är det ju... S U C K. Ska utreda detta....

Erik kom på det! Hade förmodligen råkat "skrolla" när musen stod på "färgrymd" och ändrat den från sRGB till "ProPhotoRGB" (när man nu använder det...) Shit vilken skillnad det blev! Ok. Nu ska jag radera alla de här supertrista bilderna och lägga upp nya!

Sådärja. Mycket bättre.

Trevlig helg allihopa!

Kommentarer
Fotograf Laila Villebeck

SV: Tack snälla!



Vilken söt liten tjej!!! :)

2012-03-24 - 07:01:10 / URL: http://lailavillebeck.blogg.se/
Sara

Ljuvliga bilder! =)

2012-03-24 - 17:04:48 / URL: http://saaraaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar